16 May, 2012

Learn Japanese Language - Ucapan perpisahan

 Assalamualaikum semua.. Huh, hari nie aku agak letih sikit kes keadaan cuaca yang agak ekstrim di Perlis nie haa.. (sekarang dok mandi peluh jaa nie di dalam blik.. mandi pon dah x rasa air dah nie..) Ok laa, hari ini tanpa buang masa (laju aku taip keyboard haa..) meh kita belajar ungkapan bahasa jepun iaitu ucapan versi perpisahan.. (pi mood sedih laa pulak..) Tak pe, aku teruskan je laa eaa..

Sorosoro ikanakereba-narimasen
Saya mesti pergi segera

Zehi mata okoshi-kudasai
Sila datang lagi

Mata oai-shimashoo
Saya harap dapat bertemu anda lagi

Kondo-wa itsu oai-dekimasu-ka?
Bilakah kita dapat bertemu lagi?

Chikajika mata aimashoo
Saya akan jumpa anda segera


Mata kitai-desu
Saya gembira kalau dapat datang lagi

Minasama-ni yoroshiku
Sila sampaikan salam saya kepada setiap orang

Ki-o tsukete
Jaga diri

Amari muri-o shinaide-kudasai
Harap anda jangan bekerja keras

Ok.. sampai di sini sahaja kelas kita untuk hari ini.. aku pon nak keluar cari tempat sejuk sikit, Dah x tahan dah duduk dalam bilik samapi bermandi peluh nie... Apa² pon selamat ye.. (jauhnya nak pi library.. kat mana lagi tempat lagi best ea.. huh..!!)

Sekian..

5 comments:

Chenta Eyfa Najibrz said...

wah best nyew x yah g class ag..bagus2..mohon share ea

Dakara said...

pena gelap tahu tak bahasa pasar untuk bahasa jepun ni?? sebab bahasa formal jarang diguna dalam drama, so still tak faham kalau tengok drama jepun =="

FARHAN said...

nak pi library??? Amari muri-o shinaide-kudasai ;P

Choki said...

Arigato pena-san XD

Mish eika :) said...

wahhh !

Post a Comment